W dokończeniu artykułu Czytelnik dowie się, jak ważne w początkowej fazie treningów jest to, aby nie uczęszczać na siłownię samemu. W dodatku pozna także rolę, jaką w treningu siłowym odgrywa przemyślany oraz świadomie stosowany odpoczynek.


SPIS TREŚCI:
1. Nigdy nie ćwicz sam
2. Daj czas organizmowi na odpoczynek


Wielki FINAŁ! "180 dni od Krzycha do Ronaldo" za nami!

Mistrz Świata w Freestyle-u vs Plany treningowe Fabryka Siły



1. Nigdy nie ćwicz sam

Osoby początkujące pierwsze treningi na siłowni, czy nawet w domu
z wykorzystaniem sprzętu codziennego użytku bądź garażowej siłowni – powinny wykonywać odpowiednio pod okiem trenera personalnego lub osoby o wiele bardziej doświadczonej, która ma pojęcie o treningu siłowym. Takie postępowanie zapewni młodym adeptom lepszy start.


Po pierwsze bez obaw będą one mogły wykonać wszystkie ćwiczenia z nastawieniem na poprawną technikę. W momencie, gdy technika będzie zła bądź prawidłowe wykonanie ćwiczenia pod względem czysto technicznym będzie uniemożliwiał ciężar, partner treningowy powinien jak najszybciej zareagować.


Po drugie taka osoba będzie posiadała komfort psychiczny, bowiem w razie problemów będzie mogła liczyć na kogoś kto ją zaasekuruje.


Po trzecie będzie ona mogła swoje spostrzeżenia na bieżąco korygować, a także wzbogacać swoją wiedzę na temat treningu, układania planów treningowych, poszczególnych ćwiczeń, diety czy suplementacji w sportach sylwetkowych.


Nie masz czasu? Nasi eksperci ułożą dla Ciebie plan. Kliknij tutaj!
Plany dietetyczne i treningowe
Plany dietetyczne i treningowe

2. Daj czas organizmowi na odpoczynek

Bardzo ważne jest to, by zawsze pamiętać, poza treningiem oraz odpowiednim odżywianiem się, o ogromnej roli, jaką odgrywa w życiu sportowca okres regeneracyjny. Jest on niezwykle ważny. Jego roli nie można umniejszać zwłaszcza w sportach siłowo-sylwetkowych.


Same mięśnie nie rosną w czasie treningu. Trening to jedynie środek do ich rozrostu, który możliwy w dodatku jest dzięki odpowiedniej zdrowej diecie oraz suplementacji. Struktury mięśniowe regenerują się w czasie wolnym od treningu! Dlatego tak ważne jest przestrzeganie dni wolnych od wzmożonej aktywności fizycznej oraz wysypiania się.


Gdy osoba początkująca nie przestrzega tej zasady, jej mięśnie mogą ulec przetrenowaniu, co będzie oznaczało często spadek siły oraz wielkości mięśni, a także ogólne zniechęcenie do treningu siłowego.

Plany dietetyczne i treningowe