W drugiej części artykułu znajdują się najważniejsze wskazówki dotyczące metodyki treningu oraz tego, jak ważne w sportach sylwetkowych jest odpowiednie odżywianie się.


SPIS TREŚCI:
1. Zacznij od FBW
2. Skup się na technice
3. Zmień sposób odżywiania


Wielki FINAŁ! "180 dni od Krzycha do Ronaldo" za nami!

Mistrz Świata w Freestyle-u vs Plany treningowe Fabryka Siły



1. Zacznij od FBW

Jeśli nigdy wcześniej nie miałeś styczności z treningiem siłowym, wracasz po długiej przerwie bądź urazie, to najlepszym rozwiązaniem będzie wybranie metody treningowej Full Body Workout, w skrócie FBW.


Od początku twoje mięśnie potrzebują bodźca, które pchnie je do przodu.
To zapewni ci właśnie wspomniane FBW. Trening odbywa się 2-3 (zalecane 3) razy w tygodniu, na każdej sesji treningowej ćwiczysz wszystkie partie mięśniowe. Idealne rozwiązanie dla kogoś, kto do tej pory nie ćwiczył.


Pamiętaj jednak o jednym, nie ciężar się liczy, a technika – o czym w następnym punkcie.


Nie masz czasu? Nasi eksperci ułożą dla Ciebie plan. Kliknij tutaj!
Plany dietetyczne i treningowe
Plany dietetyczne i treningowe

2. Skup się na technice

W początkowych fazach bazą przygotowawczą wprowadzającą cię na wyższe poziomy zaawansowania treningowego jest technika (nie ciężar), stąd o wiele ważniejsze jest skupienie się na odpowiedniej technice wykonywania wszystkich ćwiczeń, nie zaś na ilości kilogramów, z którymi pracujemy.


Pierwsze rozwiązanie jest o tyle korzystne, że już przy minimalnym obciążeniu nasze mięśnie odczują zmianę. Muszą one przyzwyczaić się do nowej płaszczyzny ruchu, będą się opierać, co z pewnością dobitnie odczujesz na własnym ciele w postaci zakwasów oraz późniejszych bólów potreningowych, jednak to jedyna droga do rozwoju.


Zbyt duży ciężar na tym etapie jest zbędny. Poza zniechęceniem nie wnosi nic więcej. W skrajnych przypadkach mogą wystąpić urazy.


3. Zmień sposób odżywiania

Nie popełniaj błędu, który towarzyszy tabunom osób w twojej sytuacji. Nie zaniedbuj diety od samego początku, bowiem wejdzie ci w krew i na stałe wykształcisz przyzwyczajenie, które w tym sporcie nie wróży sukcesu, chyba że mierzysz go w ilości rozczarowań i braku postępów.


Pamiętaj tutaj o kilku zasadach:

- jedz 5-6 posiłków w ciągu dnia,

- trzymaj się bilansu kalorycznego,

- nie przesadzaj z żadnym z makroskładników,

- nie obawiaj się tłuszczów, te zdrowe są jak najbardziej wskazane ze względu na kwasy omega 3, 6 i 9,

- pij dużo wody,

- unikaj słodyczy, pszenicy oraz kukurydzy,

- wzbogacaj dietę suplementami,

- nie podjadaj.


Dieta, a raczej zdrowe zbilansowane odżywianie, jest kluczem do lepszej sylwetki, lepszego samopoczucia, zachowania młodości na dłużej i przede wszystkim zdrowia, bo przecież to jest w życiu najważniejsze.


Dokończenie artykułu w części numer 3.


Szukasz dobrej odżywki?
SPALACZ TRIZER SPALACZ TRIZER KUP TERAZ
ISO WHEY ZERO + BCAA FLASH ZERO ISO WHEY ZERO + BCAA FLASH ZERO KUP TERAZ
WPC PROTEIN PLUS LIMITED WPC PROTEIN PLUS LIMITED KUP TERAZ
WHEY GOLD STANDARD 100% WHEY GOLD STANDARD 100% KUP TERAZ
Plany dietetyczne i treningowe