Pierwsze treningi to czas, którego nie sposób zapomnieć. Jest to również moment, kiedy najprościej jest zrezygnować z kolejnych treningów. Ten tekst pomoże przebrnąć przez chwile zwątpienia! Warto pamiętać o jednym – każdy kiedyś zaczynał!


SPIS TREŚCI:
1. Skąd czerpać wiedzę?
2. Skorzystaj z usług trenera personalnego
3. Nie zapomnij o odżywianiu!

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -10 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc



1. Skąd czerpać wiedzę?

Pierwszym elementem udanego wprowadzenia w trening siłowy jest zwiększanie zakresu wiedzy na temat samych ćwiczeń, odpowiedniego sposobu odżywiania się, rodzajów oraz doboru suplementów diety, treningu cardio, procesu regeneracji itp.


Zasugerowana lista wraz z nabieraniem doświadczenia tylko się powiększa.

Pozostaje jedno pytanie – skąd czerpać odpowiedzi na swoje pytania?


Pierwszym źródłem ogromnej ilości materiałów edukacyjnych będzie internet. Dziś w zasobach sieci można znaleźć praktycznie wszystko. Drugą kwestią jest fakt, iż wiele informacji tam znalezionych należy sprawdzić bądź skonfrontować z opiniami, które dają gwarancję jakości informacji, gdyż stosunkowo łatwo natknąć się na materiały tworzone przez osoby niekompetentne.


Dla pewności wysokiej jakości przyswajanej wiedzy warto subskrybować na portalach społecznościowych trenerów fitness, aby śledzić ich wpisy, porady, artykuły oraz materiały wideo.


Kolejne źródło wiedzy to czasopisma branżowe. Jest to w porównaniu do sieci pewniejszy punkt wielu wzmianek o sposobach rozwoju własnego ciała, spalaniu tkanki tłuszczowej czy szybkich i smacznych daniach. Warto dodać, iż na łamach magazynów często wypowiadają się specjaliści, którzy posiadają nie tylko wiedzę, ale również doświadczenie.


Po części zdanie końcowe poprzedniego akapitu jest wprowadzeniem do następnego źródła informacji, którym są osoby bardziej doświadczone

(o czym świadczyć powinna między innymi ich sylwetka). Do tego grona zalicza się osoby o długim stażu treningowym, pasjonatów tego sportu,

a także trenerów personalnych.


Należy zauważyć, że każdy z tych punktów, pomimo że stanowi odrębną kategorię, w prosty sposób można ze sobą powiązać. Wielu trenerów możesz śledzić w sieci, podobnie magazyny na portalach społecznościowych publikują linki do ciekawszych artykułów na swoich stronach www itp.


2. Skorzystaj z usług trenera personalnego

Ostatnio często można natknąć się na opinie wielu osób, które pomimo osiągnięcia ponadprzeciętnej sylwetki zarzucają sobie jeden błąd – zrezygnowanie na początku swojej przygody ze sportami sylwetkowymi

z usług osoby, która pomogłaby im już na samym starcie w budowaniu upragnionej sylwetki. Jako najczęstsze powody takiej opinii podają: zdobycie większej wiedzy w krótszym czasie, ograniczenie błędów, a także szybsze efekty.


Dobry trener pomoże w 3 sferach treningu. Po pierwsze nauczy poprawnej techniki wykonywania wszystkich ćwiczeń, pomoże w zrozumieniu istotności wybierania zdrowych produktów a także poradzi, które z nich wybierać oraz własną sylwetką i postawą profesjonalisty zmotywuje podopiecznego do działania.


3. Nie zapomnij o odżywianiu!

To jeden z najczęstszych błędów początkujących osób. Pomijanie diety, nieprzestrzeganie zalecanego menu czy wręcz zrezygnowanie z niej na rzecz samych suplementów diety. W tym sporcie odżywianie jest tak istotne jak koła przy aucie. Nie ma samochodu, który ruszyłby z miejsca, stojąc na cegłach!


Prawdą jest, iż dieta nie oznacza monotonni i niesmacznych posiłków, które trzeba w siebie wpychać siłą kierując się wizją lepszej sylwetki. Jest to wprawdzie jeden ze sposobów, ale na krótką metę. Może on wytworzyć złe relacje z pożywieniem, czego efektem będzie podjadanie, coraz częstsze odstępstwa od diety i w końcu jej definitywne pozostawienie.


Warto więc już od początku postawić nie tylko na jakość potraw, ale również dopasować je pod swoje kubki smakowe.


Warto pamiętać też o tym, aby unikać wszystkiego, co nie jest wskazane. Mowa oczywiście o alkoholu, narkotykach, napojach, słodyczach czy kalorycznych sosach. Fast food to także jedna ze zmor odżywiania, która niszczy organizm od środka!