Muzyka towarzyszy człowiekowi od zarania dziejów. Dla człowieka pierwotnego stanowiła element jego rytuałów związanych ze wspólnym świętowaniem czy też zagrzewaniem do walki. Muzykę możemy znaleźć nie tylko na kartach historii ludzkości, ale także w historii każdego człowieka. To, że możemy wykorzystać muzykę oraz jej cechy, takie jak rytm czy głośność, aby podkręcić nasze funkcjonowanie, nie ulega wątpliwości, lecz jak zrobić to najlepiej?


SPIS TREŚCI:

1. Muzyka motywacyjna – rozeznanie

2. Wybierz najlepsze dla siebie

3. Zwracaj uwagę na głośność

4. Obserwuj pojawiające się emocje

5. Nadaj muzyce znaczenie

6. Systematycznie poszerzaj repertuar

7. W grupie raźniej

8. Zrób z muzyki trenera

9. Mieszanie kontekstów

10. Uwierz w skuteczność


Wielki FINAŁ! "180 dni od Krzycha do Ronaldo" za nami!

Mistrz Świata w Freestyle-u vs Plany treningowe Fabryka Siły



1. Muzyka motywacyjna – rozeznanie

Zanim w ogóle zdecydujesz się włączyć muzykę, zorientuj się, czy jesteś

w ogóle w stanie pracować przy akompaniamencie dźwięków. Są osoby, które muzyki słuchają zawsze: biegając, pracując, czytając. Niektórzy jednak preferują skupiać się na jednym konkretnym zadaniu. Sprawdź, przy jakich czynnościach muzyka podnosi twoje skupienie, a w jakich momentach wręcz przeciwnie – rozprasza cię.



Nie masz czasu? Nasi eksperci ułożą dla Ciebie plan. Kliknij tutaj!
Plany dietetyczne i treningowe
Plany dietetyczne i treningowe

2. Wybierz najlepsze dla siebie

To, czego słuchasz, ma znaczenie. Nie bombarduj się dźwiękami, których po prostu nie akceptujesz, tylko dlatego, że przeczytałeś, iż ta muzyka jest "energetyzująca" lub "kojąca". Ma być odpowiednia dla ciebie!


3. Zwracaj uwagę na głośność

Chcąc wykorzystać muzykę do podkręcenia swojej motywacji, musisz odpowiednio dobrać jej gatunek oraz dostosować jej poziom głośności. Zauważ, że ten sam utwór podziała na ciebie inaczej, gdy zadudni w twoich słuchawkach, niż gdy będzie stanowił ciche tło.


4. Obserwuj pojawiające się emocje

Dlaczego muzyka potrafi dodać skrzydeł i przynieść ulgę nawet podczas najtrudniejszego treningu? Muzyka dociera do naszych najbardziej pierwotnych pokładów osobowości. To właśnie dzięki temu, iż dźwięki regulują nasze emocje, mogą też zmieniać nasze nastawienie wobec wielu działań. Bądź uważny wobec emocji pojawiających się u ciebie, a uda ci się sprawniej je kontrolować.


5. Nadaj muzyce znaczenie

Gdy już zidentyfikujesz swoje emocje podczas słuchania muzyki, odpowiedz sobie na pytanie, jakie mają one dla ciebie znaczenie. To, co osiągniesz dzięki muzyce, zależy od sensu, jaki jej nadasz.


6. Systematycznie poszerzaj repertuar

Nie zamykaj się w słuchaniu jednego gatunku czy jednego wykonawcy. Może okazać się, iż zmieniając tło muzyczne, wzbogacisz też swoje działanie, a na pewno dasz sobie na to szansę. Można powiedzieć – ile różnej muzyki, tyle różnej motywacji.


7. W grupie raźniej

A może by tak podziałać i posłuchać muzyki razem? Trening z osobą, która podziela nie tylko twoje zamiłowanie do ćwiczeń, ale także podobnie reaguje na tę samą muzykę, to silny zastrzyk motywacyjny.


8. Zrób z muzyki trenera

Ciekawe wykorzystanie muzyki polega na takim dostosowaniu się do niej, jakby stanowiła twój grafik albo czuwającego nad tobą trenera. Na przykład, podczas ćwiczeń fizycznych ustalasz, że na każdy utwór przypada wzmacnianie poszczególnych grup mięśni - i trzymasz się tego przez z góry określony czas.


9. Mieszanie kontekstów

Uważaj na sytuacje, w których słuchasz tej samej muzyki w zupełnie odmiennych kontekstach. Muzyka, która towarzyszy ci podczas biegania raczej nie sprawdzi się podczas relaksującej kąpieli, ponieważ obudzi zupełnie inny – nieodpowiedni w danym kontekście – zestaw twoich emocji.


10. Uwierz w skuteczność

Muzyka może być potężniejsza od słowa - doceń jej wpływ na twoje nastawienie i korzystaj z szerokiego wachlarza doznań, który może ci zapewnić.

REKLAMA
Rewolucja w spalaniu tłuszczu! Zobacz najskuteczniejsze spalacze
9,4
Trizer
137
Zobacz więcej Dieta GRATIS!
TRIZER To przede wszystkim zestaw! Producent zapewnia 30 dniową dietę oraz pełną opiekę dietetyków do każdego zakupionego Trizera!
Komentarze(1)
    • ~cymbał
      8 wrzesień 2015

      Przesluchajcie tych kawalkow:

      Hemp Gru - Droga
      Hemp Gru - Motywacje
      Survivor - Eye Of The Tiger
      Alice DJ - Better Off Alone

      To tyle na początek