Zdaniem wielu osób przepis na życie nie istnieje. Nie można się jednak z tym zgodzić w 100%, bowiem przestrzegając zasad, które zostały opisane poniżej zapewni się sobie zdrowie na długie lata. Wprowadzając w swoją codzienność kilka kosmetycznych zmian, faktycznie można żyć dłużej!


SPIS TREŚCI:

1. Jedz zdrowo i żyj dłużej

2. Uprawiaj sport

3. Wysypiaj się

4. Mniej stresu

5. Więcej uśmiechu

6. Życie bez używek

7. Lampka wina na długie życie


Wielki FINAŁ! "180 dni od Krzycha do Ronaldo" za nami!

Mistrz Świata w Freestyle-u vs Plany treningowe Fabryka Siły



1. Jedz zdrowo i żyj dłużej

Jak się okazuje, zdrowe odżywianie się to klucz do długowieczności. Naukowcy z Uniwersytetu Michigan wykazali, iż osoby, które w swoim menu spożywają od 1400 do 2000 kalorii na dobę, zachowują serce młodsze nawet o 15 lat niż wskazuje na to ich autentyczny wiek.


Żeby zagwarantować sobie dłuższe życie, należy również unikać zakwaszającego organizm mięsa, zastępując białko zwierzęce białkiem roślinnym. Dzięki temu wegetarianie cieszą się nie tylko młodszym wyglądem, ale również dłuższym życiem niż zjadacze mięsa. Ponadto warto zadbać o to, aby w spożywanym racjach pokarmowych przyswajać duże ilości zdrowego błonnika. Reguluje on pracę jelit, pomaga obniżyć poziom złego cholesterolu oraz cukru we krwi.


Ponadto warto dobrze przeżuwać pokarm. Zgodnie z chińskimi przekonaniami przeżucie co najmniej 30 razy jednego kęsa jedzenia pomaga zadbać o długowieczność, gdyż redukuję się pracę żołądka, rozpoczynając wstępny proces trawienia pokarmu już w jamie ustnej. Ponadto chińscy specjaliści głoszą, iż powinno się jeść tylko wówczas, gdy jest się naprawdę głodnym oraz ograniczyć ilość przyjmowanych płynów – zwłaszcza w okresie spożywania posiłków.


Nie masz czasu? Nasi eksperci ułożą dla Ciebie plan. Kliknij tutaj!
Plany dietetyczne i treningowe
Plany dietetyczne i treningowe


2. Uprawiaj sport

Warto rozpocząć swój dzień od kilku pajacyków i energicznych ćwiczeń! Oczywiście wszystko po to, aby zachować długie życie.


Osoby uprawiające sport w jakiejkolwiek formie mogą być pewne, iż dłużej zachowają wysportowaną sylwetkę, sprawność fizyczną i zdrowie. Regularna aktywność fizyczna niesie za sobą szereg pozytywnych następstw, chroni ona przede wszystkim przed chorobami układu krążenia, obniża ciśnienie krwi, wzmacnia naturalną odporność organizmu oraz pomaga zachować sprawność układu ruchowego nawet w okresie starości.


Świetnym potwierdzeniem tych słów są sylwetki osób, które dawno młodość mają za sobą, np. aktora znanego z serii filmów o bokserze Rockym Balboa – Sylwestra Stalone czy kulturysty wszech czasów – Arnolda Schwarzeneggera.


3. Wysypiaj się

Sen to czas, w którym organizm wypoczywa. Najlepsza dawka snu to

8 godzin na dobę. Wyczynowi sportowcy niekiedy czas ten wydłużają do

10 godzin. Wszystko jednak jest zależne od genów.


Niemniej jednak osoby śpiące w nocy mniej niż 8 godzin bardziej narażone są na wyższym poziom cholesterolu, wyższe ciśnienie krwi czy cukrzycę. Dodatkowo regularne niedosypianie wywołuje stres, który również negatywnie odbija się na zdrowiu psychofizycznym.


4. Mniej stresu

Wiadomo już z poprzedniego punktu, iż redukująco na stres wpływa co najmniej 8 godzin snu w ciągu doby. Warto jednak obniżyć stres, wybierając również aktywność fizyczną i starając się w każdej, nawet najgorszej sytuacji zauważać jakieś pozytywy. Warto dodać, iż odrobina stresu może działać mobilizująco!


Nadmierny stres jednak nie ma już nic wspólnego z mobilizacją. Na skutek stresu w organizmie powstaje kortyzol, który podnosi ciśnienie krwi oraz przyczynia się do magazynowania tkanki tłuszczowej w organizmie. Wspomniane następstwa nadmiernego denerwowania się mogą z kolei prowadzić do chorób serca!


5. Więcej uśmiechu

Ludzie bardzo rzadko się do siebie nawzajem uśmiechają i… to jest ich błąd! Szczery uśmiech od ucha do ucha nic nie kosztuje. Jest to także sposób na dłuższe życie. Naukowo udowodniono, iż długie życie zależne jest właśnie od tego jak często się uśmiechamy. Sam uśmiech podnosi poziom endorfin (podobnie działa trening siłowy). Dzięki temu wzmacnia się również immunologiczna odporność organizmu – oznacza to, że zmniejsza się ryzyko wielu chorób, w tym nowotworów.


Śmiech również łagodzi stres. Warto więc wychodzić na spotkania ze znajomymi, nauczyć się dystansu do siebie i świata oraz wszystkie życiowe niespodzianki przyjmować z podniesionym czołem i uśmiechem na ustach.


6. Życie bez używek

Palenie papierosów, nadmierne spożywanie wysokoprocentowych trunków oraz przyjmowanie narkotyków ma niekorzystny wpływ na zdrowie, co bezpośrednio przekłada się na jakość i długość życia.


Narkotyki prowadzą do nieodwracalnych zmian w mózgu, mogą powodować niekontrolowane spadki wagi oraz od środka powoli wyniszczają cały organizm. Z kolei palenie papierosów może powodować problemy

z ciśnieniem krwi, przyspieszone tętno spoczynkowe, możliwość wystąpienia niedokrwienia serca oraz raka płuc. Spożywanie alkoholu w nadmiernych ilościach zwiększa ryzyko wystąpienia niektórych nowotworów, powoduje marskość wątroby oraz choroby układu sercowo-naczyniowego.


7. Lampka wina na długie życie

Lampka czerwonego wina wypita raz dziennie jest w stanie polepszyć zdrowie! Zawarty w trunku resweratrol przede wszystkim polepsza rzadkość krwi, dzięki czemu w naczyniach krwionośnych nie tworzą się skrzepy. Ponadto składnik ten działa przeciwzapalnie, obniża zły cholesterol

i zapobiega powstawaniu nowotworów, które stanowią bezpośrednie zagrożenie dla zdrowia oraz życia.

Plany dietetyczne i treningowe
Komentarze(1)
    • ~Samurai Diet
      10 październik 2016

      Na jakiej podstawie twierdzisz, że białka roślinne są lepsze od zwierzęcych ? Białka roślinne nie są pełnowartościowe, nie zawierają pełnej puli aminokwasów, w przeciwieństwie do większości białek zwierzęcych. A jeżeli chodzi o zakwaszenie to wpływ ma na to ogólna podaż białek w diecie, jeżeli ktoś spożywa ich w nadmiarze to rzeczywiście może mieć zakwaszony organizm. A co do wegetarian, rodzi to wiele zagrożeń zdrowotnych dla organizmu z powodu braków w dostarczaniu makro i mikro elementów, chociażby Witamina B12 tak ważna dla metylacji organizmu. Radzę zastanowić się nad przejściem na ,,zdrowy styl życia" wegetarian.