Rozmawiać w zasadzie potrafi każdy. Problem tkwi w tym, że niewiele osób tak naprawdę zdaje sobie sprawę z tego, że umiejętność rozmowy jest cechą nabytą. Chcąc być odbieranym pozytywnie przez innych, wyrobić sobie pozycję w firmie bądź lokalnej społeczności, a także chcąc oczarowywać kobiety, należy rozmowę - jak każdy inny talent - wznosić na coraz wyższe poziomy.


SPIS TREŚCI:

1. Bez przerywania
2. Sztuka słuchania nie jest prosta
3. Swobodne wyrażanie myśli
4. Kontrolowanie części niewerbalnej rozmowy
5. Siła argumentu

Za rok będziesz żałował, że nie zacząłeś dzisiaj!
Zobacz metamorfozy naszych użytkowników:

Zobacz więcej!



1. Bez przerywania

Rozmawiając z drugą osobą, nawet gdy rozmowa jest pełna emocji, należy pamiętać o tym, że pod żadnym pozorem dobry mówca nie przerywa drugiej osobie wyrażającej swoje myśli. Tego samego rzecz jasna wymaga od swojego rozmówcy.


Takie podejście pozwoli zachować ład i porządek w nawet najtrudniejszych rozmowach. Przerywanie innym wnosi w dialog elementy niezrozumienia, zdenerwowanie oraz obniżenie uwagi słuchaczy.


Swoje myśli należy wyrazić wówczas, gdy osoba mówiąca zakończy swoją wypowiedź.


Nie masz czasu? Nasi eksperci ułożą dla Ciebie plan. Kliknij tutaj!
Plany dietetyczne i treningowe
Plany dietetyczne i treningowe

2. Sztuka słuchania nie jest prosta

Umiejętność prowadzenia owocnych rozmów to nie tylko nieustanna produkcja kolejnych dźwięków wydobywających się z krtani, ale także sztuka słuchania osób trzecich.


Skupienie uwagi, analizowanie słów osoby mówiącej, a także późniejsze odnoszenie się do nich nie jest sztuką, którą od tak ma każdy. Z biegiem czasu ludzka koncentracja spada, w związku z czym długie rozmowy po pewnym czasie najzwyczajniej mogą nudzić.


Aktywne słuchanie pomoże zachować koncentrację na dłużej i prowadzić dialog w pozytywnej atmosferze, w końcu rozmowa z kimś, kto wykazuje zainteresowanie tym, co się mówi – jest czystą przyjemnością!


3. Swobodne wyrażanie myśli

Umiejętność szybkiego i precyzyjnego przekształcania myśli w słowa to coś, co jest ważne w zawodzie chociażby polityka. Niemniej jednak, gdy chcemy stąpać po grząskim gruncie, talent swobodnego wyrażania własnych myśli może być przydatny każdemu w codziennych sytuacjach.


Osoby mające dar przekonywania innych to ludzie, którzy umiejętność zamieniania myśli na słowa opanowali do perfekcji. Nie tylko wybrną z twarzą z każdej rozmowy, mają więcej znajomych, ale również kontakty damsko-męskie nie stanowią dla nich problemu.


4. Kontrolowanie części niewerbalnej rozmowy

Słowa to zaledwie 7% ogółu komunikacji. Reszta, a więc aż 93%, to komunikacja niewerbalna, na którą składają się:

- sposób mówienia, ton i modulacja głosu (38%);
- gesty, mowa ciała, mimika twarzy (55%).


Często może być tak, że już nasza postawa jest w stanie dać innej osobie do zrozumienia, jaki mamy nastrój, czy jesteśmy pewni siebie, a nawet czy mówimy prawdę, czy też nie!


Osoba chcąca osiągać wysokie wyniki w trakcie rozmów codziennych i biznesowych, w celu zjednania sobie innych powinna opanować nie tylko werbalną część komunikacji, ale także o wiele potężniejszą w swym przekazie część niewerbalną.


5. Siła argumentu

Nic nie przekonuje kogoś do naszych racji tak jak trafne argumenty. Pewne i sensowne opieranie swojej rozmowy zarówno na logicznych, jak i emocjonalnych argumentach (pierwsze bardziej sprawdzają się w przypadku mężczyzn, drugie zaś w przypadku kobiet), to klucz do wyjścia zwycięsko z każdej kłótni!

REKLAMA
Rewolucja w spalaniu tłuszczu! Zobacz najskuteczniejsze spalacze
9,4
Trizer
137
Zobacz więcej Dieta GRATIS!
TRIZER To przede wszystkim zestaw! Producent zapewnia 30 dniową dietę oraz pełną opiekę dietetyków do każdego zakupionego Trizera!
Komentarze(4)
    • ~rozmówca
      1 wrzesień 2015

      #1 Prezencja
      #2 Dykcja
      #3 Doświadczenie
      #4 Retoryka
      #5 Sztuka demagogii

      • ~smirnoff
        1 wrzesień 2015

        Co mogę poradzić kumplowi, który ma duży problem z sytuacjami, w których musi coś załatwić, np uczelnia, urząd? Nie jest kulawy, zadbany, młody facet ale w kwestii załatwienia czegoś kompletna mameja.

        • Maksym Riznyk
          2 wrzesień 2015

          Może jakieś szkolenia, kursy negocjacyjne?

        • ~wyjadacz
          1 wrzesień 2015

          Lata praktyki, panowie. Samo wygadanie nie wystarczy.