Zapiekanka z marchewką to spora porcja beta-karotenu, wpływającego na odporność naszego organizmu oraz stan skóry. Warto więc dodawać ją do swoich posiłków.


SPIS TREŚCI:

1. Niezbędne składniki

2. Sposób przyrządzania

3. Wartości odżywcze



1. Niezbędne składniki

– średnia cukinia (400 g)
– 4 łyżki twarogu (125 g)

– duża marchew (60 g)

– mała cebula (50 g)

– jajko (50 g)

– łyżka oleju rzepakowego (10 g)

– 2 kromki chleba pełnoziarnistego (70 g)

– koperek
– sól


2. Sposób przyrządzenia

Na początku kroimy drobno cebulę oraz cukinię, a marchew ścieramy na tarce o dużych oczkach. Następnie rozgrzewamy olej w garnku i wrzucamy cebulę. Smażymy ją, aż zacznie mięknąć, po chwili dodajemy cukinię, zwiększamy ogień i smażymy, aż cukinia zmięknie, a cały płyn odparuje. Dodajemy odrobinę soli, mieszamy i zdejmujemy z ognia. W innym naczyniu roztrzepujemy jajko, dodajemy startą marchew, cebulę z cukinią, rozgnieciony twaróg i koperek. Następnie wykładamy masę do małego naczynia żaroodpornego i wkładamy do rozgrzanego wcześniej do 190 st. piekarnika na około 40 minut. Po upieczeniu można podawać z chlebem pełnoziarnistym.


3. Wartości odżywcze

Białko: 29,2 g

Węglowodany: 44,6 g

Tłuszcze: 19,6 g

Błonnik: 9,7 g


Łączna wartość kaloryczna: 448 kcal.