Placuszki jaglane to pomysł na zdrowe i smaczne śniadanie bezglutenowe. Mąka jaglana wykorzystana w przepisie dostarcza naszemu organizmowi witamin z grupy B oraz żelaza i miedzi. Warto spróbować!


SPIS TREŚCI:

1. Niezbędne składniki

2. Sposób przyrządzania

3. Wartości odżywcze



1. Niezbędne składniki

– 1/2 szklanki mąki jaglanej (70 g)

– pół szklanki mleka 2% (125 ml)

– 1 jajko (50 g)

– łyżeczka oleju rzepakowego (5 g)

– łyżka miodu (25 g)

– łyżka żurawiny (12 g)


2. Sposób przyrządzenia

Do miski wlewamy mleko oraz dodajemy jajko, składniki mieszamy trzepaczką. Następnie dodajemy mąkę jaglaną oraz olej i powtórnie mieszamy składniki, aż do powstania jednolitej masy. Rozgrzewamy patelnię i wylewamy chochelką niewielkie porcje ciasta. Smażymy z obu stron na małym ogniu. Gotowe placki polewamy miodem oraz posypujemy żurawiną. Słodkie i wartościowe śniadanie gotowe!


3. Wartości odżywcze

Białko: 18,1 g

Węglowodany: 86,8 g

Tłuszcze: 15,2 g

Błonnik: 3,5 g


Łączna wartość kaloryczna: 554 kcal.