Poranne owsianki świetnie nadają się do eksperymentów. Proponujemy wersję ze śliwką, kiwi i pestkami dyni, która jest bogata w błonnik, witaminę C oraz cynk i zawiera korzystne dla naszego organizmu kwasy tłuszczowe. Dzięki pestkom dyni zawiera także witaminę E, która między innymi redukuje zmęczenie mięśni po treningu. Warto więc po nie sięgać.


SPIS TREŚCI:

1. Niezbędne składniki

2. Sposób przyrządzania

3. Wartości odżywcze



1. Niezbędne składniki

– 5 łyżek płatków owsianych zwykłych lub górskich (50 g)

– 1 śliwka (55 g)

– 1 kiwi (75 g)

– łyżka pestek dyni (15 g)

– kubek jogurtu naturalnego (200 g)


2. Sposób przyrządzenia

Na początku wsypujemy płatki owsiane do miski i zalewamy je wrzącą wodą mniej więcej do poziomu płatków. Następnie odczekujemy 5 minut, aby płatki zmiękły i dodajemy resztę składników: pokrojoną w kostkę śliwkę, kiwi, jogurt naturalny oraz pestki dyni. Owsianka jest gotowa!


3. Wartości odżywcze

Białko: 19,3 g

Węglowodany: 66,6 g

Tłuszcze: 15g

Błonnik: 6,8 g


Łączna wartość kaloryczna: 453 kcal.