Połączenie ananasa z suszoną śliwką bardzo dobrze sprawdza się jako dodatek do płatków owsianych. Polecamy spróbować owsianki w tej wersji. Substancje zawarte w ananasie wykazują właściwości przeciwzapalne, zaś suszone śliwki korzystnie działają na układ trawienny.


SPIS TREŚCI:

1. Niezbędne składniki

2. Sposób przyrządzania

3. Wartości odżywcze



1. Niezbędne składniki

– 6 łyżek płatków owsianych zwykłych lub górskich (60 g)

– kubek jogurtu naturalnego (200 g)

– 3 plastry ananasa (90 g)

– 5 suszonych śliwek (35 g)

– łyżeczka ziaren słonecznika (5 g)

– łyżeczka pestek dyni (5 g)



2. Sposób przyrządzenia

Na początku wsypujemy płatki owsiane do miski i zalewamy je wrzącą wodą mniej więcej do poziomu płatków. Następnie kroimy na kawałki plastry ananasa oraz suszoną śliwkę.

Po odczekaniu 5 minut, gdy płatki owsiane są miękkie, dodajemy na wierzch jogurt naturalny oraz owoce i nasiona. Owsianka jest gotowa!


3. Wartości odżywcze

Białko: 19 g

Węglowodany: 87 g

Tłuszcze: 12,9 g

Błonnik: 6,6 g


Łączna wartość kaloryczna: 522 kcal.