Omlet to świetne rozwiązanie, gdy znudzi nam się zwykła jajecznica. Nie jest daniem czasochłonnym, ani trudnym do przygotowania. Nasza propozycja omletu z groszkiem i pomidorem jest posiłkiem wysokobiałkowym, dlatego świetnie nada się na kolację dla osób chcących stracić zbędne kilogramy.

 

SPIS TREŚCI:

1. Niezbędne składniki

2. Sposób przyrządzania

3. Wartości odżywcze

 


1. Niezbędne składniki

– 3 jajka (110 g)

– pomidor (180 g);

– szklanka groszku zielonego mrożonego/ świeżego

– łyżka oleju rzepakowego (5 g)

– przyprawy: sól, pieprz, koperek


2. Sposób przyrządzenia

Przygotowanie omletu rozpoczynamy od wbicia jajek do miski. Następnie dokładnie je ze sobą mieszamy widelcem, aż powstanie nam jednolita konsystencja. Jajka przyprawiamy solą i pieprzem. Kolejnym krokiem jest rozgrzanie oleju na patelni. Na rozgrzany tłuszcz wylewamy masę jajeczną

i chwilę podsmażamy. Po chwili na wierzch wysypujemy groszek zielony, układamy plastry pomidora i przykrywamy patelnię przykrywką. Po chwili możemy delikatnie obrócić omlet na drugą stronę przy użyciu łopatki. Całość posypujemy koperkiem i odrobiną świeżego groszku i gotowe!

 

3. Wartości odżywcze

Białko: 31,9 g

Węglowodany: 30,9 g

Tłuszcze: 22,2 g

Błonnik: 10,4 g

 

Łączna wartość kaloryczna: 409 kcal