Makaron z soczewicą, cukinią i pieczarkami to wegetariańska wersja obiadowa, która dostarcza sporej ilości białka oraz rozpuszczalnego błonnika, posiadającego właściwości obniżania poziomu złego cholesterolu w naszym organizmie.


SPIS TREŚCI:

1. Niezbędne składniki

2. Sposób przyrządzania

3. Wartości odżywcze

Zobacz więcej! -23 kg -11 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -10 kg



1. Niezbędne składniki

– 1 szklanka makaronu pełnoziarnistego fusilli (60 g)

– 1/3 szklanki zielonej soczewicy (60 g)

– pół czerwonej cebuli (50 g)

– 7 pieczarek (150 g)

– pół średniej cukinii (200 g)

– łyżka serka naturalnego (25 g)

– łyżka oleju rzepakowego (10 g)

– przyprawy: sól, pieprz


2. Sposób przyrządzenia

Na początku gotujemy soczewicę według przepisu na opakowaniu. Następnie kroimy cebulę w piórka, a pieczarki obieramy i kroimy na małe kawałki. Wrzucamy cebulę i pieczarki na rozgrzany na patelni olej rzepakowy. Dusimy pod przykryciem, aż pieczarki zmiękną, a następnie przyprawiamy je solą i pieprzem. W międzyczasie gotujemy makaron w delikatnie osolonej wodzie. Gdy pieczarki są gotowe, dodajemy do nich pokrojoną w talarki cukinię i ugotowaną wcześniej soczewicę, chwilę podsmażamy. Na koniec mieszamy ugotowany makaron z serkiem naturalnym, a na wierzch układamy resztę składników z patelni. Danie gotowe!


3. Wartości odżywcze

Białko: 33 g

Węglowodany: 92,2 g

Tłuszcze: 14,3 g

Błonnik: 14,9 g


Łączna wartość kaloryczna: 610 kcal.

Komentarze(4)
    • ~irmina
      20 listopad 2015

      Dzięki Wam mam szansę przełamać monotonię w kuchni!

      • Maciej Jędrejko
        23 listopad 2015

        Dziękujemy i polecamy się na przyszłość. Nasze przepisy mają być urozmaiceniem w waszej diecie :)

      • ~123456
        30 maj 2017

        Super przepis i w dodatku wege :D

        • Maksym Riznyk
          1 czerwiec 2017

          Cieszymy się,że trafiliśmy w gust :)