Kasza gryczana świetnie komponuje się z warzywnymi potrawkami. Poza tym jest dobrym źródłem białka, witamin z grupy B i składników mineralnych, szczególnie manganu i magnezu dobrze wpływających na funkcjonowanie układu nerwowego.


SPIS TREŚCI:

1. Niezbędne składniki

2. Sposób przyrządzania

3. Wartości odżywcze



1. Niezbędne składniki

– ½ szklanki kaszy gryczanej (90 g)

– pierś z kurczaka (150 g)

– pół cebuli (50 g)

– połowa pora (30 g)

– 5 pieczarek (100 g)

– połowa papryki czerwonej (100 g)

– 1 łyżeczka oleju rzepakowego (5 g)

– pomidory z puszki – ½ puszki (120 g)

– 2 łyżki jogurtu naturalnego (50 g)

– przyprawy: sól, pieprz, oregano, bazylia


2. Sposób przyrządzania

Zaczynamy od pokrojenia kurczaka w dużą kostkę i doprawienia go solą

i pieprzem. Następnie smażymy chwilkę na patelni teflonowej, do czasu, aż przestanie być surowy. Zdejmujemy kurczaka z patelni.


Cebulę, pora oraz pieczarki kroimy na mniejsze kawałki i podsmażamy wszystko z odrobiną oleju rzepakowego. Gdy pieczarki zmiękną dodajemy na patelnie paprykę pokrojoną w paski oraz pomidory z puszki. Na koniec dodajemy jogurt naturalny, dokładnie wszystko mieszamy i doprawiamy do smaku. Podajemy z ugotowaną kaszą gryczaną.


3. Wartości odżywcze

Białko: 52,7 g

Węglowodany: 84,5 g

Tłuszcze: 12,2 g

Błonnik: 10,9 g


Łączna wartość kaloryczna: 620 kcal.