Jeszcze 30 lat temu niewiele osób widziało związek między dietą

a sylwetką, zdrowiem i samopoczuciem. Teraz, kiedy świadomość ta osiągnęła apogeum, wiele osób zastanawia się co jeść, aby żyć dłużej

i maksymalnie poprawić kondycję i estetykę swojego ciała. Oprócz wprowadzenia do diety dużej ilości świeżych warzyw i owoców, pewnych pokarmów należy unikać. Te kilka wskazówek pomoże osobom szukającym zdrowej diety, poczuć się lepiej i zachować zdrowie!


SPIS TREŚCI:

1. Wyeliminuj z diety rafinowany cukier

2. Ogranicz spożycie białej mąki

3. Spożywaj nierafinowane tłuszcze

4. Nie pij słodkich napojów

Za rok będziesz żałował, że nie zacząłeś dzisiaj!
Zobacz metamorfozy naszych użytkowników:

Zobacz więcej!



1. Wyeliminuj z diety rafinowany cukier
Nie można mówić o zdrowej diecie, kiedy wciąż spożywamy puste kalorie

w najczystszej postaci. Spożywanie rafinowanego cukru jest najprostszą drogą do otyłości, cukrzycy i zniszczenia naszej trzustki. Organizm nie jest w stanie bez szkód metabolizować cukrów prostych w dużej ilości. Dużo bardziej sprzyjają nam węglowodany złożone, które wolno uwalniają energię, dzięki czemu trzustka nie musi nadmiernie wysilać się, produkując insulinę, która prowadzi nadmiar energii pochodzący z cukru prosto do tkanki tłuszczowej.


Badania wykazują, że cukier obniża odporność przez godzinę po spożyciu – w tym czasie jesteśmy bezbronni wobec patogenów. Unikaj też innych źródeł węglowodanów prostych i słodzików, jak np. syrop glukozowo-fruktozowy, glukoza, aspartam, acesulfam K, sacharyna, sorbitol, mannitol,

a zastąp je słodzikami o niskim indeksie glikemicznym, które nie powodują skoku glukozy we krwi, jak ksylitol i erytrol. Ich kolejnym plusem jest mniejsza zawartość kalorii, a w przypadku erytrolu prawie całkowity ich brak.

Nie masz czasu? Nasi eksperci ułożą dla Ciebie plan. Kliknij tutaj!
Plany dietetyczne i treningowe
Plany dietetyczne i treningowe


2. Ogranicz spożycie białej mąki
Biała mąka jest produktem oczyszczonym – ziarno pozbawione jest łuski nasiennej, która jest bogatym źródłem błonnika i witamin z grupy B. To dzięki błonnikowi zawartemu w pełnych ziarnach, trawienie węglowodanów trwa dłużej i wolniej uwalniana jest energia. Wszelkie wyroby z białej mąki: pieczywo, pieczywo cukiernicze i słodycze mają więc wysoki indeks glikemiczny.


Białą mąkę zastąp pełnoziarnistą lub źródłami węglowodanów bezglutenowych – kaszą gryczaną, jaglaną, ryżem, amarantusem, komosą ryżową czy płatkami owsianymi. Spożywanie codziennie innego pożywienia zapewni różnorodność składników, których brak jest przy codziennym spożywaniu wyrobów z białej mąki. Chleb pszenny najlepiej zastąpić chlebem żytnim na zakwasie. Zakwas nie tylko dostarcza bakterii probiotycznych, ale neutralizuje część kwasu fitynowego, zawartego

w zbożach, który utrudnia przyswajanie mikroelementów.


3. Spożywaj nierafinowane tłuszcze
Oleje roślinne sprzedawane w marketach ulegają procesowi rafinacji. Rafinacja to oczyszczanie oleju środkami chemicznymi i w wysokiej temperaturze. Produkt końcowy jest klarowny, praktycznie pozbawiony zapachu i walorów odżywczych oleju, ponieważ zamiast drogocennych tłuszczy nienasyconych, mających poprawiać nasze zdrowie, dostajemy ich szkodliwe, utlenione formy.


Jeśli dodatkowo na takim oleju będziemy smażyć, otrzymamy mieszankę wolnych rodników, które uszkadzają nasz organizm od środka. Zamiast tego, do sałatek wybieraj oleje nierafinowane, tłoczone na zimno,

np. oliwę z oliwek czy olej lniany. Oleju lnianego nigdy nie dodawaj do ciepłych potraw i zawsze przechowuj w lodówce nie dłużej niż 3 miesiące od daty produkcji. Natomiast do smażenia wybieraj olej kokosowy lub masło klarowane, które można samodzielnie przygotować w domu, ogrzewając kostkę masła na bardzo małym ogniu.


4. Nie pij słodkich napojów

Picie kolorowych napojów i nektarów owocowych drastycznie zwiększa dzienne spożycie cukru. Niektóre z nich zawierają ponad 10 łyżeczek cukru w półlitrowej butelce. Jak to możliwe, że ich smak nie jest mdły? Słodki smak neutralizowany jest przez dodanie do napoju kwasów. Szczególnie szkodliwe są napoje sprzedawane w puszkach, ponieważ pod wpływem kwasu do napoju uwalniają się metale, które mogą być kumulowane

w organizmie oraz bisfenol A, który wykazuje wiele szkodliwych działań na organizm, m.in. zaburza pracę tarczycy i hormonów, zwiększa ryzyko zachorowania na raka piersi i prostaty oraz zaburza funkcjonowanie neuroprzekaźników w mózgu. Zamiast słodkich napojów pij dużo wody, herbaty zielonej czy herbat ziołowych. One posiadają udowodniony, dobroczynny wpływ na organizm.

REKLAMA
Rewolucja w spalaniu tłuszczu! Zobacz najskuteczniejsze spalacze
9,4
Trizer
137
Zobacz więcej Dieta GRATIS!
TRIZER To przede wszystkim zestaw! Producent zapewnia 30 dniową dietę oraz pełną opiekę dietetyków do każdego zakupionego Trizera!
Komentarze(2)
    • ~Nicco
      25 luty 2016

      No właśnie - przecież udowodniono, że sztuczne słodziki powodują taki sam wyrzut insuliny do krwi, co zwykła sacharoza. Dlaczego zatem coraz to trudniej o odżywkę bez syfu (aspartamu, acesulfamu K, sukralozy, ale też maltodekstryny, dekstrozy)? Po co producenci do produktów dla "sportowców" sypią takie rzeczy? Dlaczego w gajnerze i carbo jest tyle maltodekstryny, dekstrozy, i słodzików? Czy aby to jedynie w celu poprawy smaku? Czy ktoś to potrafi wyjaśnić? Bo dla mnie to paradoks.

      • ~Nicco
        25 luty 2016

        Z jednej strony wszyscy się targują o jeden gram tłuszczu w odżywce, a z drugiej sypią w zamian tego typu słodkie paskudztwa, chcą konsumenta po prostu ujaić.