Prawidłowo skomponowana dieta powinna być różnorodna i zawierać wiele różnych produktów, które dostarczą do organizmu wiele cennych składników. Elementem codziennej, zdrowej diety na pewno powinny być orzechy, a wśród niech migdały. Dlaczego? Zobaczcie poniżej.

 

SPIS TREŚCI:

1. Migdały – niezastąpione składniki mineralne

2. Niezbędne witaminy

3. Nienasycone kwasy tłuszczowe w migdałach

4. Pomoc dla ciężarnych

5. Wsparcie w diecie odchudzającej

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -10 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc

 

 

1. Migdały – niezastąpione składniki mineralne

Migdały to bardzo dobre źródło wapnia, niezbędnego do budowy kości i wapnia. Magnez, którego także dostarczają migdały, jest pomocny w stanach przemęczenia i stresu. Cynk, potas i fosfor to pierwiastki, które także znajdują się w migdałach. Cynk dba o włosy i paznokcie, fosfor buduje kości i zęby, potas wspomaga prawidłową pracę serca i zaopatruje mózg w tlen.


2. Niezbędne witaminy

Migdały dostarczają do organizmu witaminy E, która jest naturalnym przeciwutleniaczem. Witamina E nazywana jest witaminą młodości, ponieważ wyłapując wolne rodniki, chroni skórę prze pojawieniem się pierwszych zmarszczek. Jej zadaniem jest także wzmacnianie naczyń krwionośnych.


Zawartość witamin z grupy B ze wsparciem magnezu i kwasów tłuszczowych powoduje, że migdały są dobrą przekąską dla osób narażonych na stres. Poprawiają pamięć i koncentrację, wspomagają pracę układu nerwowego.


3. Nienasycone kwasy tłuszczowe w migdałach

Duża zawartość cennych tłuszczów w migdałach powoduje, że stają się one jeszcze cenniejszym składnikiem diety. NNKT powodują obniżenie ilości frakcji LDL cholesterolu, powodują wzrost ilości frakcji HDL, chronią przed zawałem i miażdżycą, wpływają na pracę mózgu. Kwasy tłuszczowe wraz z błonnikiem regulują poziom glikemii we krwi, obniżając wchłanianie glukozy w jelitach. W ten sposób chronią przed rozwojem cukrzycy typu 2.


4. Pomoc dla ciężarnych

Ze względu na swoje właściwości migdały powinny znaleźć się w diecie kobiety ciężarnej. Oprócz tego, że zawierają kwas foliowy, są też źródłem wspomnianego wapnia. Jego obecność powoduje, że migdały zobojętniają kwasy żołądkowe, a tym samym są antidotum na zgagę. Pomagają także w walce z nudnościami.


5. Wsparcie w diecie odchudzającej

Migdały pomimo że zawierają dużo tłuszczu, sprzyjają odchudzaniu. NNKT wpływają na metabolizm, regulując go. Migdały są także źródłem błonnika, co powoduje, że po ich zjedzeniu żołądek się wypełnia, co daje uczucie sytości. Mimo wszystko należy spożywać je z umiarem, jako samodzielną przekąskę lub dodatek do dań czy sałatek.