Mięśnie zaangażowane w ruch:

a) główne:

– m. trójgłowy ramienia;

b) pomocnicze:

– m. łokciowy.

 

Pozycja wyjściowa

1) Usiądź na ławeczce z pionowym oparciem i dociśnij plecy do oparcia. Unieś ramiona ze sztangielką trzymaną oburącz nad głowę.

2) Wewnętrzna część sztangielki powinna spoczywać w dłoniach. Kciuki skieruj do środka.

3) Łokcie powinny znajdować się blisko głowy, natomiast wyprostowane ramiona prostopadle do podłogi.

 

Ruch

1) Utrzymując prawidłową pozycję wyjściową, ramiona utrzymywane stacjonarnie, łokcie blisko głowy, opuść ramiona za siebie, rozciągając triceps oraz wykonując wdech.

2) Powróć do pozycji wyjściowej, mocno prostując ramiona i dopinając triceps – wykonaj wydech.

3) Powtarzaj ruch wyznaczoną ilość razy.

 

Wskazówki

1) Kontroluj ruch podczas trwania ćwiczenia.

2) Stopy solidnie oprzyj o podłogę.

3) Staraj się mocno dociskać plecy do oparcia ławeczki na całej długości kręgosłupa.

4) Bądź skoncentrowany.

5) Przy dużych ciężarach warto poprosić o asekurację partnera treningowego.