Mięśnie zaangażowane w ruch:

a) główne:

- m. piersiowy większy część obojczykowa (górna)

- m. naramienny przedni

b) pomocnicze:

- m. trójgłowy ramienia


Pozycja wyjściowa:

1) Połóż się na ławce dodatniej (głową w górę).

2) Unieś sztangielki w górę. Ramiona ustaw na szerokość barków, prostopadle do podłogi.

3) Odwróć nadgarstki tak, aby kciuki były skierowane ku sobie.


Ruch:

1) Utrzymując prawidłową pozycję wyjściową, wykonaj wdech i powolnym ruchem opuść sztangielki w okolicę środkowej części klatki piersiowej.

2) Po przytrzymaniu sztangielek przez ułamek sekundy zacznij unosić je 

z powrotem do pozycji wyjściowej, wykonując wydech powietrza. Skup się, by wyciskanie następowało z mięśnia piersiowego.

3) W momencie wyprostowania ramion ze sztangielkami (unikaj przeprostu

w łokciach), mocno dopnij mięsień piersiowy, po czym ponownie zacznij opuszczać ramiona w dół.

4) Powtórz ruch zadaną ilość razy.


Wskazówki:

1) Tempo opuszczania sztangielek powinno być dwa razy wolniejsze niż tempo wyciskania.

2) Utrzymuj stałe napięcie mięśni.

3) Postaraj się nie wyginać nadmiernie nadgarstków.

4) Dbając o staw łokciowy, nie doprowadzaj do pełnego wyprostu ramienia pod ciężarem.

5) Skup się na prawidłowym oddychaniu.

6) Bądź skoncentrowany.

7) Wyciskając duże ciężary, poproś o pomoc i asekurację.

REKLAMA
Rewolucja w spalaniu tłuszczu! Zobacz najskuteczniejsze spalacze
9,4
Trizer
137
Zobacz więcej Dieta GRATIS!
TRIZER To przede wszystkim zestaw! Producent zapewnia 30 dniową dietę oraz pełną opiekę dietetyków do każdego zakupionego Trizera!
Komentarze(4)
    • Krystian-30404
      10 maj 2017

      Skos powinien byc 30 stopni czy 45?

      • Maksym Riznyk
        17 maj 2017

        Witam.
        Za równo pierwszy jak i drugi robi robotę.
        Warto zmieniać i kombinować na treningach.

      • Paweł-2021228
        4 sierpień 2017

        Czy w fazie końcowej opuszczania ramiona powinny być równoległe do podłogi ?

        • Maksym Riznyk
          18 sierpień 2017

          Warto zejść lekko poniżej tego konta aby maksymalnie rozciągnąć mięsień klatki piersiowej, takim sposobem będziemy pracować na całej jego długości.