Mięśnie zaangażowane w ruch:

a) główne:

– m. prosty brzucha;

b) pomocnicze:

– m. napinacz powięzi szerokiej.

 

Pozycja wyjściowa

1) Wybierz odpowiadający ci ciężar.

2) Usiądź na maszynie i zaprzyj swoje stopy o wałki oraz chwyć za uchwyty znajdujące się przy głowie.

3) Ramiona ugnij. Plecy przyklej do oparcia.

 

Ruch

1) Wykonując wydech powietrza, ugnij tułów do przodu, napinając jednocześnie mocno mięśnie brzucha.

2) Przytrzymaj ruch w maksymalnym napięciu mięśni brzucha przez ułamek sekundy.

3) Wróć do pozycji wyjściowej, wykonując płynny wdech powietrza.

4) Powtórz ugięcie.

5) Wykonaj ćwiczenie zadaną ilość powtórzeń.

 

Wskazówki

1) Mięśnie brzucha powinny być mocno napięte przez cały czas trwania ćwiczenia.

2) Ćwiczenie wykonuj powoli, z pełnym wyczuciem zaangażowanej grupy mięśniowej.

3) Skup się podczas wykonywania ruchu.

4) Zwróć uwagę na prawidłowe oddychanie.

5) Postaraj się skoncentrować napięcie na mięśniach brzucha, rozluźniając nogi i stopy.

REKLAMA
16-krotny Mistrz Świata Jarosław Olech stosuje Nr 1 na wzrost siły i masy mięśniowej
Darmowa dostawa!
+ Indywidualny plan dietetyczny + Poradnik treningowy