Mięśnie zaangażowane w ruch:

a) główne:

- m. prosty brzucha

- m. skośny

- m. biodrowo-lędźwiowy

b) pomocnicze:


Pozycja wyjściowa:

1) Leżąc plecami na macie. Ramiona ugięte, dłonie znajdują się w okolicy skroń.

2) Nogi ugięte w kolanach 90 stopni. Uda ustawione prostopadle do podłoża.

3) Odcinek lędźwiowy kręgosłupa dotyka maty. Broda przyklejona do klatki piersiowej.


Ruch:

1) Symulując pedałowanie na rowerze, wyprostuj prawą nogę, jednocześnie przyciągając lewe kolano do prawego łokcia, skręcając tułów tak aby możliwe było wykonanie ruchu. Wykonaj wydech powietrza.

2) Przytrzymaj ruch w maksymalnym napięciu mięśni brzucha przez ułamek sekundy.

3) Wróć do pozycji wyjściowej wykonując płynny wdech powietrza.

4) Wykonaj ruch na przeciwną stronę.

5) Wykonaj ćwiczenie zadaną ilość powtórzeń.


Wskazówki:

1) Mięśnie brzucha powinny być mocno napięte przez cały czas trwania ćwiczenia.

2) Ćwiczenie wykonuj powoli z pełnym wyczuciem zaangażowanej grupy mięśniowej.

3) Skup się podczas wykonywania ruchu.

4) Zwróć uwagę na prawidłowe oddychanie.

5) Postaraj się skoncentrować napięcie na mięśniach brzucha.


Plany dietetyczne i treningowe
Komentarze(4)
    • Tomasz-324478
      21 dni temu

      Mam pytanie dotyczące zdjęć do tego ćwiczenia.
      Skoro w opisie jest napisane, żeby przyciągnąć lewe kolano do prawego łokcia, potem żeby robić to naprzemiennie, to pierwsze zdjęcie od lewej jest złe, bo jest lewe kolano do lewego łokcia.
      Jeśli nie mam racji, to proszę o filmik, jak prawidłowo wykonać to ćwiczenie.

      Pozdrawiam

      • Maksym Riznyk
        20 dni temu

        Jest to zwyczajne złudzenie optyczne.
        Proszę jeszcze raz przyjrzeć się.
        Ćwiczenie jest wykonane prawidłowo.

      • Tomasz-324478
        19 dni temu

        Faktycznie, dopiero po butach zauważyłem. :)

        • Maksym Riznyk
          16 dni temu

          hehe ale faktycznie optycznie wygląda nie typowo :)