Mięśnie zaangażowane w ruch:

a) główne:

– m. naramienny tylny;

b) pomocnicze:

– m. podgrzebieniowy,

– m. obły mniejszy.

 

Pozycja wyjściowa

1) Stań na wprost wyciągów. Wyciągi powinny być ustawione wyżej niż głowa.

2) Stopy ustaw w lekkim rozkroku, wyprostuj plecy.

3) Lewą dłonią chwyć za końcówkę prawego wyciągu, a prawą dłonią za lewy wyciąg.

4) Unieś ramiona przed siebie, kciuki skieruj do środka, łokcie na zewnątrz.

 

Ruch

1) Utrzymując prawidłową pozycję wyjściową, wykonaj wdech, a następnie odwiedź lekko zgięte ramiona za siebie.

2) W końcowej fazie ruchu przytrzymuj napięte mięśnie ramion, następnie wykonaj wydech i powolnym ruchem wróć do pozycji wyjściowej.

 

Wskazówki

1) Tempo: 1 sekunda w górę, 2 sekundy w dół.

2) Stopy mocno wciśnij w podłogę.

3) Nie szarp ciężaru. Nie kołysz tułowiem.

4) Trzymaj głowę w równej linii z plecami.

5) Bądź skoncentrowany.