Mięśnie zaangażowane w ruch:

a) główne:

– m. trójgłowy ramienia;

b) pomocnicze:

– m. łokciowy,

– m. naramienny przedni.

 

Pozycja wyjściowa

1) Stań przodem do wyciągu. Chwyć oburącz za gryf nachwytem (kciuki skierowane do wewnątrz).

2) Sylwetkę trzymaj wyprostowaną, plecy proste.

3) Łokcie utrzymuj blisko tułowia. Ramiona prostopadle do ziemi.

 

Ruch

1) Utrzymując prawidłową pozycję wyjściową, ramiona utrzymywane stacjonarnie, łokcie blisko tułowia – prostuj ramiona, ściągając uchwyt wyciągu w dół, mocno napinając triceps aż do momentu, w którym uchwyt znajdzie się na wysokości górnej części ud. W końcowej fazie ruchu następuje wydech.

2) Powróć do pozycji wyjściowej, wykonując wydech i rozciągając mięsień trójgłowy ramienia.

3) Powtarzaj ruch wyznaczoną ilość razy.

 

Wskazówki

1) Kontroluj ruch podczas trwania ćwiczenia.

2) Stopy solidnie wesprzyj o podłogę.

3) Staraj się nie wyginać pleców w łuk.

4) Bądź skoncentrowana.