Mięśnie zaangażowane w ruch:

a) główne:

– m. najszerszy grzbietu,

– m. obły większy,

– m. naramienny tylny;

b) pomocnicze:

– m. dwugłowy ramienia,

– m. ramienno-promieniowy.

 

Pozycja wyjściowa

1) Pozycja siedząca na maszynie, przodem do wyciągu. Plecy prostopadle do podłoża. Nogi lekko ugięte w kolanach. Stopy spoczywają na platformie.

2) Na wyciągu zainstalowany uchwyt typu „V”. Uchwyt neutralny, kciuki skierowane w górę.

3) Plecy powinny być lekko wygięte w łuk. Klatka wysklepiona w przód, przed barkami.

4) Ramiona wyprostowane przed sobą. Mięśnie pleców lekko rozciągnięte.

 

Ruch

1) Utrzymując prawidłową pozycję ciała, przyciągnij uchwyt do brzucha, prowadząc łokcie blisko tułowia i kierując je maksymalnie w tył. Podczas ruchu następuje płynny wydech powietrza.

2) Przytrzymaj plecy w maksymalnym skurczu przez sekundę, mocno dopinając łopatki.

3) Wykonując wdech, wróć do pozycji wyjściowej.

4) Wykonaj ćwiczenie zadaną liczbę powtórzeń.

 

Wskazówki

1) Postaraj się zachować proste plecy podczas wykonywania ćwiczenia.

2) Ćwiczenie wykonuj powoli, z pełnym wyczuciem zaangażowanej grupy mięśniowej.

3) Postaraj się inicjować ruch z mięśni grzbietu, a nie z ramion.

4) Skup się podczas wykonywania ruchu.

5) Zwróć uwagę na prawidłowe oddychanie.