Mięśnie zaangażowane w ruch:

a) główne:

– m. brzuchaty,

– m. płaszczkowaty;

b) pomocnicze:

– m. strzałkowy długi.

 

Pozycja wyjściowa

1) Pozycja siedząca, nogi ugięte w kolanach, sztanga spoczywa na przedniej części ud.

2) Przednia część stóp na podwyższeniu, pięty opuszczone, kostki

w pasywnym zgięciu.

 

Ruch

1) Z pozycji, w której stopa jest mocno zadarta do góry, pięta skrajnie obniżona, palce wskazują sufit, a łydka jest mocno rozciągnięta, odpychaj się od podwyższenia poprzez mocne wspięcie na palce i napięcie łydek. Unieś pięty, wykonując wydech.

2) Po krótkim przytrzymaniu łydki w maksymalnym napięciu opuszczaj pięty pod poziom palców, ponownie rozciągając łydkę i wykonując wydech.

3) Powtórz ruch wyznaczoną ilość razy.

 

Wskazówki

1) Przednia część podeszwy stopy stabilnie spoczywa na podwyższeniu.

2) Przy każdym powtórzeniu należy wykonać pełne zgięcie stopy, aby

w pełni rozciągnąć mięśnie.

3) Ułożenie palców na zewnątrz pozwoli lepiej zaangażować przyśrodkowe głowy mięśnia brzuchatego łydki. Ułożenie placów do wewnątrz pozwoli na lepszą pracę głów bocznych.

4) Bądź skoncentrowana.