Mięśnie zaangażowane w ruch:

a) główne:

- m. brzuchaty

- m. płaszczkowaty

b) pomocnicze:

- m. strzałkowy długi


Pozycja wyjściowa:

1) Pozycja siedząca, nogi ugięte w kolanach, sztanga spoczywa na przedniej części ud.

2) Przednia część stóp na podwyższeniu. Pięty opuszczone, kostki

w pasywnym zgięciu.


Ruch:

1) Z pozycji, w której stopa jest mocno zadarta do góry, pięta skrajnie obniżona, palce wskazują sufit, a łydka jest mocno rozciągnięta, odpychaj się od podwyższenia poprzez mocne wspięcie na palce i napięcie łydek. Unieś pięty, wykonując wydech.

2) Po krótkim przytrzymaniu w maksymalnym napięciu łydki opuszczaj pięty pod poziom palców, ponownie rozciągając łydkę i wykonując wydech.

3) Powtórz ruch wyznaczoną ilość razy.


Wskazówki:

1) Przednia część podeszwy stopy stabilnie spoczywa na podwyższeniu.

2) Przy każdym powtórzeniu należy wykonać pełne zgięcie stopy, aby

w pełni rozciągnąć mięśnie.

3) Ułożenie palców na zewnątrz pozwoli lepiej zaangażować przyśrodkowe głowy mięśnia brzuchatego łydki. Ułożenie placów do wewnątrz pozwoli na lepszą pracę głów bocznych.

4) Bądź skoncentrowana.