Mięśnie zaangażowane w ruch:

a) główne:

– m. naramienny środkowy;

b) pomocnicze:

– m. czworoboczny,

– m. trójgłowy ramienia.

 

Pozycja wyjściowa

1) Stań, wyprostuj plecy. Nogi rozstaw na szerokość zapewniającą stabilną postawę.

2) Unieś ramię tak, aby sztangielka znajdowała się na wysokości głowy. Palce zwróć do przodu. Łokieć ugięty znajduje się w jednej linii

z nadgarstkiem.

3) Drugą rękę ze sztangielką w dłoni ustaw wyprostowaną wzdłuż tułowia.

 

Ruch

1) Utrzymując prawidłową pozycję wyjściową, wyciskaj sztangielkę nad głowę, prostując ramię w łokciu i wykonaj wydech. Ruch odbywa się po trójkącie, tzn. hantle schodzą się do środka w momencie, gdy są nad głową.

2) Następnie powolnym ruchem opuszczaj ramię, wykonując również płynny wdech.

3) Powtarzaj ruch zadaną ilość razy, po czym zmień stronę.

 

Wskazówki

1) Utrzymuj stałe napięcie mięśniowe.

2) Łokieć utrzymuj pod ciężarem podczas wykonywania ćwiczenia.

3) Trzymaj głowę w równej linii z plecami.

4) Napinając pośladki oraz uruchamiając tłocznię brzuszną, dbaj

o prawidłową postawę ciała.

5) Nie wyginaj pleców w łuk.

6) Bądź skoncentrowana.