Mięśnie zaangażowane w ruch:
– m. skośny brzucha, 
– m. prosty brzucha, 
– m. core.

 

Pozycja wyjściowa
1) Pozycja rozkroczna bokiem do wyciągu.
2) Stopy i biodra skierowane na wprost.
3) Wyprostowane ramiona trzymają uchwyt wyciągu na wysokości barków.
4) Tułów w rotacji skierowany przodem do wyciągu.

 

Ruch
1) Z pozycji wyjściowej wykonaj rotację tułowia w stronę przeciwną do wyciągu.
2) W trakcie ruchu wykonaj wydech, utrzymuj ramiona wyprostowane oraz biodra w pozycji na wprost ze stopami.
3) W momencie maksymalnej rotacji utrzymaj pozycję.
4) Wykonując wdech, rozpocznij spokojny kontrolowany powrót do pozycji wyjściowej.

 

Wskazówki
1) Ramiona trzymaj wyprostowane cały czas na wysokości barków, łopatki dociśnij do siebie.
2) Ważne jest, aby w tym ćwiczeniu starać się utrzymywać biodra w jednej linii ze stopami.
3) Podczas wykonywania ruchu mięśnie brzucha trzymaj w stałym napięciu.
4) Utrzymuj ciało w pozycji pionowej bez odchyleń na boki lub w linii

przód–tył.
5) Pamiętaj o odpowiednim oddechu.
6) Nie śpiesz się podczas wykonywania tego ćwiczenia, zbyt szybkie wykonanie jest błędem technicznym.